راهکارهای پیشگری از کورونا ویروس (Covid-19)

خدمتی از محمدرضا عامری آبادان خادمیار حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام به ملت عزیز ایران

راهکارهای پیشگری از کورونا ویروس (Covid-19)

خدمتی از محمدرضا عامری آبادان خادمیار حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام به ملت عزیز ایران

منشاء و جهش های ویروس کرونا

شنبهA, ۲۳e فروردينB ۱۳۹۹Y، ۱۲I:۰۴M ق.ظp

منشاء و جهش های ویروس کرونا

(کووید-۱۹ یا SARS-CoV-2)

این مقاله ترجمه مقاله علمی منتشر شده در ژورنال آکسفورد است. در این مقاله منشاء و منبع ویروس جدید کووید-۱۹ با نام علمی SARS-CoV-2 ملقب به ویروس کرونا بررسی شده است و جهش های این ویروس به دقت شرح داده  شده است. این ویروس دو گونه با نام های S و L دارد که نوع L خطرناک تر و کشنده تر است، اما نوع S که از اجداد نوع اول است با شیوع و خطر کمتری همراه است. اگر شما هم از مبتلا شدن به ویروس کرونا هراس دارید، در تست آنلاین کرونا شرکت و خیال خودتان را راحت کنید.

چکیده مقاله

همه گیری ویروس کرونا با نام علمی SARS-CoV-2 در اواخر دسامبر سال 2019 در ووهان چین آغاز شد و از آن زمان تاکنون بخش بزرگی از چین را تحت تأثیر قرار داده و نگرانی عمده جهانی را برانگیخته است. در اینجا، ما میزان تفاوت مولکولی بین SARS-CoV-2 و سایر کروناویروسهای مرتبط را بررسی کرده ایم.

ساختار دی ان ای (DNA)
ساختار دی ان ای (DNA)

اگرچه ما در نوکلئوتیدهای ژنومی (ساختارهای ملکولی پایه وراثتیA,C,G,T) تنها 4٪ تفاوت در بین SARS-CoV-2 و یک کرونا ویروس مربوط به خفاشهای SARS مشاهده کردیم (SARSr-CoV؛ RaTG13)، تفاوت در جهش های خنثی 17٪ بود، که نشان می دهد واگرایی (تفاوت ایجاد شده) بین این دو ویروس بسیار بیشتر از آن است که قبلاً تخمین زده شده بود. نتایج ما نشان می دهد که توسعه تغییرات جدید در موقعیت های کاربردی (موثر در وراثت) در منطقه گیرنده اتصال دهنده پروتیئن (RBD ) محل اتصال دیده شده در SARS-CoV-2 و ویروس های بدست آمده از پانگوولین (نوعی مورچه خوار) SARSr-CoVs به احتمال زیاد توسط جهش ها و انتخاب طبیعی علاوه بر نوترکیبی ایجاد می شود.

جهش خنثی به تغییری در دی‌ان‌ای (DNA) گفته می‌شود که اثر مثبت یا منفی ای در ادامه حیات ارگانیزم ندارد.

 

جهش ساختار دی ان ای (DNA)
تغییر یک نوکلوئید در زنجیره DNA که منجر به تغییر در افراد یک گونه می شود

تجزیه و تحلیل ژنتیکی جمعیت از 103 ژنوم SARS-CoV-2 نشان داد که این ویروس ها به دو نوع اصلی (تعیین شده L و S) تبدیل شده اند، که به خوبی توسط دو SNP2 (چندریختی تک-نوکلئوتید) مختلف تعریف شده اند که نشان می دهد ارتباط توالی تقریبا کاملی با گونه های ویروسی تا به امروز دارند.

اگرچه نوع L (70٪) از نوع S (~30٪) شیوع بیشتری دارد، اما نوع S نسخه اجداد نوع L است. در حالی که نوع L در مراحل اولیه شیوع در ووهان شیوع بیشتری داشت، دفعات تکرار نوع L پس از اوایل ژانویه 2020 کاهش یافته است. مداخله انسان ممکن است فشار انتخابی شدیدتری را بر روی نوع L قرار داده باشد (موجب کاهش سرایت آن شود)، که این نوع (L)، ممکن است پرخاشگرتر با شیوع سریع تر باشد.

از طرف دیگر، نوع S که از نظر تکاملی قدیمی تر و کمتر پرخاشگر است، ممکن است به دلیل فشار انتخابی نسبتا ضعیف، دفعات تکرار نسبی آن افزایش یابد. این یافته ها از نیاز فوری به مطالعات فوری و جامع بیشتر که ترکیبی از داده های ژنومی (عوامل وراثت)، داده های اپیدمیولوژیک (علم مطالعه همه گیری بیماری ها) و تاریخچه نمودار علائم بالینی بیماران مبتلا به بیماری کرونا ویروس 2019 (COVID-19) هستند، پشتیبانی می کند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۲۳
حاج محمدرضا عامری

منشاء و جهش های ویروس کرونا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی